Centrum Multimedialne Foksal, czyli… W Domu Dziennikarza w Warszawie otwarto nowoczesne centrum multimedialne, wyposażone w sprzęt najnowszej generacji służący do zdobywania, przekazywania, prezentowania i rejestracji materiałów o charakterze informacyjnym. Nawet najbogatsze redakcje prasowe, radiowe czy telewizyjne nie posiadają tylu różnorodnych urządzeń multimedialnych. W Centrum Foksal zgromadzono je w jednym miejscu. Korzystając ze wsparcia licznych sponsorów i partnerów, wśród których znalazły się zarówno firmy ubezpieczeniowe, telekomunikacyjne i informatyczne, jak i operatorzy telefonii komórkowej, zebrano sprzęt audiowizualny i teleinformatyczny najwyższej jakości. Medialny kombinat Ci, którzy pamiętają jeszcze salę kinową w Domu Dziennikarza i sąsiadujące z nią pomieszczenia konferencyjne, z pewnością mieliby kłopot z rozpoznaniem tych miejsc. Dziś na Centrum Multimedialne składają się cztery klimatyzowane sale, mogące pomieścić 600 gości, a także restauracja z ogrodem – nawiązującym do historii ulicy Foksal, jednego z najpiękniejszych zakątków Warszawy – oraz pomieszczenie klubowe. Na wyposażenie Centrum składają się rzutniki multimedialne pozwalające przenosić obraz zarówno z ekranu komputera, jak i ze zdjęcia czy rysunku, kamery cyfrowe, profesjonalny system nagłośnienia, 70 łączy internetowych o dużej przepustowości, urządzenia do wideokonferencji, projektory filmów pełnometrażowych. Za całość projektu, realizację i eksploatację Centrum Multimedialnego Foksal odpowiada spółka Media Trend, specjalizująca się w organizacji i zarządzaniu projektami z dziedziny współczesnych mass mediów, a także w doradztwie marketingowym. To właśnie dzięki inicjatywie i pomysłowi Media Trend w Domu Dziennikarza na ul. Foksal stworzono warunki do lepszej integracji świata gospodarki, polityki i kultury z mediami. Co więcej, zgromadzenie w tym jednym miejscu urządzeń teleinformatycznych najnowszej generacji przyczyniło się do zbliżenia samych dziennikarzy, których powikłane meandry transformacji ustrojowej rzuciły nierzadko w przeciwne bieguny polityczne i towarzyskie. Technika przeciw sporom Prezes Media Trend Sp. z o.o., Monika Mizielińska-Chmielewska, trafnie dostrzegła jednoczącą rolę techniki i przypisane jej miejsce “ponad podziałami”. – Poziom rozwoju cywilizacyjnego wyznacza dziś liczba przetwarzanych informacji i bitów oraz przyłączy telefonicznych i internetowych. Polska pragnie również wejść w erę społeczeństwa informacyjnego, do której zmierzają już kraje wysoko rozwinięte – powiedziała na uroczystości otwarcia Centrum, a w rozmowie bardziej nieoficjalnej dodała, iż prócz konferencji prasowych i seminariów, uroczystości promocyjnych i wydarzeń medialnych organizowanych w tym reprezentacyjnym miejscu, w Domu Dziennikarza, będą się odbywać również imprezy o charakterze towarzyskim, także wspomagane nowoczesną techniką multimedialną. Np. podczas tegorocznego balu noworocznego dziennikarzy na Foksal dzięki łączom teleinformatycznym będzie się można komunikować z analogiczną imprezą w innym punkcie stolicy. Do istoty komunikowania nawiązuje też logo Media Trend i Centrum Multimedialnego Foksal przedstawiające symbolicznie dwie zwrócone do siebie głowy ludzkie, bo, zdaniem pani prezes, mimo eksplozji rozwiązań technicznych i urządzeń audiowizualnych podstawą ludzkiego porozumiewania pozostanie nadal kontakt bezpośredni – rozmowa. Media Trend wypełniły pustą na razie niszę rynkową w szybko rozwijającej się dziedzinie kreowania i przekazu informacji, i jako pionier będą nadawać ton, kształtować styl dojrzałego korzystania z dobrodziejstw współczesnej techniki przekazu. Hostessa z mikrofonem Od strony czysto praktycznej Centrum Multimedialne będzie sprzedawać swe usługi na zasadach komercyjnych. Przygotowano już cennik korzystania z bogatego wyposażenia Centrum. Znajdują się tutaj tak banalne pozycje, jak wynajem poszczególnych sali z nagłośnieniem i możliwością podłączenia stanowisk komputerowych, jak i usługi polegające na korzystaniu z systemów nagłośnieniowych, sprzętu prezentacyjnego, wielu typów odtwarzaczy, magnetowidów, kamer, monitorów, projektorów i rzutników, jak też nowoczesnego sprzętu biurowego, komputerów, drukarek, faksów, na zwykłej tablicy z mazakami i hostessie lub recepcjonistce skończywszy. Centrum będzie się zajmować szkoleniami, doradztwem, umieszczaniem informacji promocyjnych, transmisjami “na żywo” do Internetu, opracowywaniem materiałów dla dziennikarzy i dokumentacji audio-wideo, a nawet obsługą kurierską i wysyłaniem zawiadomień. Pani prezes Mizielińska-Chmielewska zapewnia, że ceny na te wszystkie usługi będą umiarkowane, a więc promocyjne, natomiast stowarzyszenia dziennikarskie, będące gospodarzami Domu Dziennikarza w Warszawie, mogą z większości usług Centrum korzystać bezpłatnie. Multimedialna Dyplomacja Dwadzieścia lat po powstaniu “Solidarności” i ponad dziesięć lat po zamianie PRL na RP środowisko dziennikarskie w Polsce jest wciąż podzielone. Stowarzyszenie Dziennikarzy RP, Stowarzyszenie
Tagi:
Marek Wański