Firma z Mountain View, co roku zdradza najczęściej wyszukiwane hasła minionych 12 miesięcy. Jakie były najpopularniejsze frazy w 2021 r. wpisywane w polskie okienko Google?
Wyniki niekoniecznie zaskakują. Ze względu na odbywające się w tym roku Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, to „Euro 2020” było najbardziej zyskującym na popularności hasłem w 2021 r. w Polsce. Na całym świecie piłkarska impreza zajęła 5. miejsce.
Jeśli chodzi o świat, to koreański serial „Squid Game” emitowany na platformie Netflix zdobył szturmem wyszukiwania nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Jeśli chodzi o wyniki popularnych wyszukiwań nad Wisłą pojawiły się nazwiska zmarłych w tym roku Krzysztofa Krawczyka i Kamila Durczoka.
W porównaniu z zeszłym rokiem spadła popularność hasła „koronawirus”, który dominował zeszłoroczne zestawienie Google’a. W tym roku Polki i Polaków frapował przede wszystkim „spis powszechny”, który odbywał się po raz pierwszy wyłącznie online. Na 2. miejscu zestawienia popularnych tematów znalazł się Afganistan, zaś na 5. miejscu była niedawna awaria Facebooka. Nie zabrakło też haseł związanych z sytuacją na polsko-białoruskiej granicy (3. miejsce).
Stawkę najpopularniejszych haseł zamykają Konkurs Chopinowski (8. miejsce); Nowy Ład (9. miejsce) i podatek cukrowy (10. miejsce).
Jeśli chodzi o kulturę to najpopularniejszym hasłem filmowym była „Diuna”. W serialach rządził wspomniany już „Squid Game”, a w muzyce Mata. Twórczość młodego Matczaka zdominowała również kategorię koncerty. Na 3 miejscu znalazła się „Patoreakcja” jako najchętniej wyszukiwany tekst do utworu muzycznego.
Na koniec warto powiedzieć o memach. Na 1. miejscu wśród wyszukiwanych znalazły się memy z Pawłem Kukizem, dość wysoko uplasowali się też Najman (3. miejsce) i Daniel Obajtek (5. miejsce). Stawkę 10 najpopularniejszych memów wyszukiwanych w polskim Google zamyka Bernie Sanders.
fot. Mitchell Luo / Unsplash
Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy