Dawno minęły czasy, kiedy wystarczyło, by firma uruchomiła stronę WWW i czekała, aż klienci trafią na nią za pośrednictwem wyszukiwarki. W większości branż konkurencja jest bardzo ostra, dlatego skuteczne docieranie do odbiorców wymaga sporego wysiłku, a przede wszystkim profesjonalnej wiedzy. Dotyczy to zwłaszcza znajomości narzędzi towarzyszących wyszukiwarce Google, która niepodzielnie rządzi światem internetu.
Przykładowo, nie sposób skutecznie reklamować się w sieci nie znając zasad rządzących kampaniami Google Ads. Z kolei bez opanowania Google Analytics nie mamy szans zorientować się, skąd na naszą stronę docierają potencjalni klienci czy na jakim etapie wielu z nich porzuca koszyk zakupowy. Google Optimize to obecnie niezastąpione narzędzie unowocześniania naszej witryny, zaś Google Search Console pozwala zapobiec spadkowi jej widoczności w wynikach wyszukiwania.
O wszystkich tych narzędziach obszernie i przystępnie opowiada książka „Narzędzia Google dla e-commerce”, której drugie, poszerzone wydanie jest dostępne w księgarni wydawnictwa Helion. Autorem publikacji jest Krzysztof Marzec, który pracował dla takich marek jak Allegro, Neo24, Interia, Grupa RMF czy wydawnictwo Bauer.
PRZEGLĄD poleca!
Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy