Zanim odpowiemy Ci na pytanie, po co jest pozycjonowanie, opowiemy Ci najpierw, czym ono się dokładnie zajmuje. Dzięki temu będziesz wiedział, w którym momencie po nie sięgnąć i jak ważne jest ono dla Twojej firmy.
Czym jest pozycjonowanie?
Pozycjonowane strony internetowej, zwanej inaczej SEO, to złożony proces, który opiera się między innymi na działaniach technicznych oraz contentowych, które mają na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji linku w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnej frazy. Mówiąc prościej: chodzi o to, aby po wpisaniu konkretnego zdania, na przykład „sklep z piżamami w dinozaury”, strona internetowa sprzedająca piżamy w dinozaury pojawiła się w pierwszej piątce linków, które się wyświetlą.
Po co mam się pojawić w wyszukiwarce?
Osoba, która szuka konkretnego sklepu, firmy lub usługi najczęściej wpisuje w wyszukiwarkę zakres poszukiwanej rzeczy oraz lokalizację. Na przykład „hydraulik Warszawa Mokotów”, „części zamienne do Golfa IV”, „fryzury ślubne Gorzów Wielkopolski”. Następnie przeszukuje kolejne strony w poszukiwaniu tego, co ją najbardziej interesuje. Taki ruch jest najbardziej wartościowy. Dlaczego? Ponieważ osoba ta już wstępnie jest zainteresowana Twoimi usługami lub asortymentem. Wystarczy, że treść witryny do niej przemówi i tak oto zdobywasz kolejnego klienta. Dlatego SEO jest tak ważne – ponieważ przynosi Ci klientów najwyższej jakości.
Czym zajmuje się pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to złożony proces, który składa się z wielu elementów. Między innymi podczas pozycjonowania strony należy zadbać o:
- analizę widoczności – czy wyszukiwarka widzi stronę?;
- audyt SEO – sprawdzenie, jakie elementy pozycjonowania strona już ma zrobione, a które należy poprawić lub wprowadzić;
- analizę konkurencji – czy podobne firmy działające w tej samej lokalizacji mają strony internetowe oraz na jakie frazy pojawiają się w wyszukiwaniu;
- techniczne SEO – naprawę konstrukcji strony i kodu źródłowego, poprawę i umieszczenie atrybutów ALT i „ułożenie” witryny pod boty wyszukiwarki;
- analizę słów kluczowych – sprawdzenie, jakich fraz używają potencjalni klienci, aby wyszukać firmy w Twojej kategorii;
- optymalizację treści – poprawienie lub napisanie nowych tekstów przyjaznych dla wyszukiwarki i użytkownika;
- link building – zbudowanie bazy linków, która będzie odsyłać do Twojej witryny;
- monitorowanie widoczności – sprawdzanie, czy działania przynoszą efekt oraz czy Google widzi i wyświetla stronę poprawnie.
Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie?
Zastanawiasz się pewnie, dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie. Czy jest to coś, co jest konieczne podczas prowadzenia biznesu? Jak najbardziej. Wypozycjonowanie strony, mimo że jest procesem czasochłonnym, jest też działaniem, które stanowi najlepszą inwestycję w marketing internetowy. W momencie, gdy będziesz współpracował z agencją SEO, która zajmie się płynnym monitorowaniem i pozycjonowaniem Twojej witryny, zauważysz, że po jakimś czasie zyski, które osiągasz z organicznego ruchu na stronie (z wejść z wyszukiwarki), znacznie przekroczą wydatki na comiesięczne działania agencji.
Co jeszcze zyskasz?
Zwiększenie świadomości marki – gdy będziesz pojawiać się w wyszukiwaniu w Google, coraz więcej osób będzie kojarzyło Twoją firmę lub sklep. Dzięki temu zapamiętają oni, że istniejesz oraz zajmujesz się daną kategorią. W pewnym momencie szukając konkretnej rzeczy pomyślą od razu o Tobie.
Zwiększenie ruchu organicznego – ruch organiczny jest bardzo cenny, zarówno dla Ciebie, jak i dla wyszukiwarki. W momencie, gdy znacząco się on zwiększy – zyskasz więcej wartościowych klientów, a Twoja strona znajdzie się na wyższych pozycjach w wyszukiwarce. Im chętniej będzie odwiedzana, tym lepiej będzie oceniana przez algorytm.
Podniesienie sprzedaży lub liczby klientów – zwiększony ruch na stronie będzie powodował, że coraz więcej osób chętnie zrobi zakupy w Twoim sklepie internetowym, zostawi kontakt do siebie, zapisze się na Twój newsletter, pobierze folder z ofertą czy po prostu zadzwoni, by skorzystać z Twoich usług.
Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy