Podsumowanie pracy Krystyny Łybackiej w Parlamencie Europejskim

Podsumowanie pracy Krystyny Łybackiej w Parlamencie Europejskim

Krystyna LYBACKA in plenary session in Strasbourg - week 29.

Szanowni Państwo, upływająca kadencja Parlamentu Europejskiego jest dla mnie chwilą zakończenia 28-letniej pracy parlamentarnej, w tym pięciu lat pracy w Strasburgu i w Brukseli. Podczas mojej działalności parlamentarnej spotkałam wiele wspaniałych osób, którym jestem wdzięczna za rozmowy, okazywane wsparcie i inspirację do podejmowania nowych wyzwań oraz współudział w realizowanych na terenie Wielkopolski projektach. Proszę wszystkich Państwa o przyjęcie najserdeczniejszych życzeń wszelkiej codziennej pomyślności, a także, by niezależnie od kaprysów aury, dla Państwa zawsze świeciło słońce. Z wyrazami szacunku Krystyna Łybacka Poseł do Parlamentu Europejskiego KRYSTYNA ŁYBACKA WŚRÓD NAJLEPSZYCH EUROPOSŁÓW Pod koniec stycznia poseł do Parlamentu Europejskiego Krystyna Łybacka została nominowana przez pismo „The Parliament Magazine” do nagrody Najlepszy Europoseł w Dziedzinie Edukacji, Kultury i Mediów. „The Parliament Magazine” jest aktywnym forum przeznaczonym do dyskusji na temat bieżących wydarzeń politycznych i sytuacji UE. Co roku w poszczególnych kategoriach tematycznych wybrana zostaje trójka najlepszych spośród 751 europarlamentarzystów. Plebiscyt stanowi nawiązanie do gali wręczenia Oscarów. Osoby, które pretendują do tej wyjątkowej nagrody, muszą się wyróżniać pracą i zaangażowaniem na rzecz budowania polityk unijnych oraz przybliżania Unii obywatelom. W plebiscycie ocenione zostają wcześniejsze osiągnięcia europosła, jego stały wkład w rozwijanie projektu europejskiego oraz praca i aktywność w regionie. Nominacja europosłanki Krystyny Łybackiej związana jest z jej działalnością w Komisji Kultury i Edukacji oraz szczególnym uznaniem dla pracy nad raportem dotyczącym modernizacji edukacji w UE. Wyróżnienie posłanki Łybackiej wiąże się także z jej pracą na rzecz programu Erasmus+ i uznaniem dla działalności krajowej, w tym dla inicjatyw edukacyjnych łączących pokolenia, takich jak wspólne zajęcia artystyczne dzieci i seniorów. Tegoroczna nominacja do nagrody „The Parliament Magazine” dla europosłanki Łybackiej jest już drugą w tej kadencji Parlamentu Europejskiego. Pierwszą otrzymała za pracę w dziedzinie nauki. Poseł Łybacka otrzymała również specjalne wyróżnienie ok. 30 organizacji pozarządowych – ON OUR WATCH, które monitorują pracę posłów w Parlamencie Europejskim. RAPORTY KRYSTYNY ŁYBACKIEJ Poseł Krystyna Łybacka jest współautorką ponad 100 dokumentów przyjętych w obecnej kadencji Parlamentu Europejskiego, w tym autorką dwóch kluczowych raportów dotyczących: kontynuacji wdrażania procesu bolońskiego i modernizacji edukacji w Unii Europejskiej. KLUCZ DO MODERNIZACJI EDUKACJI W UE Parlament Europejski przyjął podczas sesji plenarnej w czerwcu 2018 r., zdecydowaną większością głosów, rezolucję dotyczącą modernizacji edukacji w Unii Europejskiej. Ten niezwykle ważny dokument, przygotowany przez poseł do PE Krystynę Łybacką, zawiera wiele rekomendacji, wskazówek i zaleceń, którymi powinny się kierować państwa członkowskie UE w celu modernizacji krajowych systemów edukacji. Przyjęta treść rezolucji jest wynikiem licznych uzgodnień, a o jej kompromisowym brzmieniu świadczą zarówno wypowiedzi podczas debaty parlamentarnej, jak i wynik głosowania plenarnego. Projekt rezolucji autorstwa europosłanki Krystyny Łybackiej cechuje kompleksowość podejścia do problematyki edukacji, która obejmuje proces kształcenia od przedszkola aż po szkolnictwo wyższe, z uwzględnieniem mechanizmów kształcenia ustawicznego oraz stworzenia optymalnych warunków do indywidualnej pracy z uczniem. Ważnym elementem dokumentu jest część poświęcona nauczycielom. Rezolucja podkreśla konieczność poprawy statusu nauczyciela, warunków jego pracy, perspektyw zawodowych oraz wynagrodzenia. Jak zaznacza autorka raportu, „kształt krajowych systemów edukacji nie jest objęty prawem wspólnotowym, jednakże rolą Unii Europejskiej jest wspieranie i zachęcanie krajów członkowskich do wprowadzania zmian, dzięki którym ich szkolnictwo będzie lepiej przygotowane na wyzwania przyszłości. Pracując nad raportem, przyjęłam trzy założenia. Po pierwsze, szkoła przestała być jedynym miejscem, w którym zdobywamy wiedzę i pozyskujemy informacje. Nowoczesne media uwolniły edukację. Dzisiaj bardziej niż o miejscu mówimy o przestrzeni edukacyjnej. Istotne pozostaje to, by w przestrzeni edukacyjnej to właśnie szkoła była najbardziej atrakcyjnym miejscem zdobywania wiedzy. Po drugie, rolą systemu edukacji jest nie tylko przygotowanie pracownika do rynku pracy, ale też wykształcenie pełnowymiarowego człowieka, potrafiącego realizować się w aspekcie zawodowym, kulturowym, obywatelskim i społecznym. Trzecie założenie odnosi się do niezwykle ważnego problemu, jakim są pieniądze. Jesteśmy gotowi przeznaczać spore środki na pakty obronne, podczas gdy warunkiem koniecznym rozwoju ludzkości jest pakt cywilizacyjny. Stąd propozycja

Ten artykuł przeczytasz do końca tylko z aktywną subskrypcją cyfrową.
Aby uzyskać dostęp, należy zakupić jeden z dostępnych pakietów:
Dostęp na 1 miesiąc do archiwum Przeglądu lub Dostęp na 12 miesięcy do archiwum Przeglądu
Porównaj dostępne pakiety
Wydanie: 12/2019, 2019

Kategorie: Parlament Europejski