Czy policja powinna korzystać z prywatnego sponsoringu?

Czy policja powinna korzystać z prywatnego sponsoringu?

PRO Andrzej Pęczak, poseł SLD, przewodniczący Komisji do spraw Kontroli Państwowej Tak. Podchodzę do tego z optymizmem i uważam, że jesteśmy w stanie narzucić mechanizm kontroli reguł, standardów i obyczajów sponsorowania policji, który wyeliminuje korupcję, a policję wzbogaci o elementy zwiększające możliwości funkcjonowania. Na pewno trzeba stworzyć jasne reguły takiej pomocy. Powinna ona np. przebiegać pod specjalnym nadzorem ministerstwa, we wspomaganiu policji brałyby udział tylko niektóre podmioty, np. samorządy, firmy non-profit, przedmiotem sponsoringu byłyby środki techniczne, a nie etaty, wynagrodzenia itd. KONTRA Prof. Brunon Hołyst, prawo, kryminologia Nie. Policja jest państwowa i państwo powinno łożyć na bezpieczeństwo obywateli, a nie uzależniać się od obywatela. Może przecież być tak, że dziś biznesmen płaci policji, a jutro okazuje się, że jest on przestępcą. Lepiej i uczciwiej byłoby wprowadzić podatek kryminologiczny albo obejmujący określone kategorie firm, albo koncentrujący się w jakimś regionie, w którym policja wymaga zdecydowanego doinwestowania. Sam bym chętnie dopłacił za perspektywę realnej poprawy bezpieczeństwa w centrum Warszawy. Share this:FacebookXTwitterTelegramWhatsAppEmailPrint

Ten artykuł przeczytasz do końca tylko z aktywną subskrypcją cyfrową.
Aby uzyskać dostęp, należy zakupić jeden z dostępnych pakietów:
Dostęp na 1 miesiąc do archiwum Przeglądu lub Dostęp na 12 miesięcy do archiwum Przeglądu
Porównaj dostępne pakiety
Wydanie: 2003, 47/2003

Kategorie: Pytanie Tygodnia