Centralne biuro obsługi klienta w Enerdze Energa, jako pierwszy koncern energetyczny w Polsce, uruchomiła centralne biuro obsługi klienta obejmujące wszystkich klientów grupy. Zdalna obsługa odbiorców możliwa jest dzięki wdrożeniu aplikacji eBOK zbudowanej przez firmę Asseco Poland SA. Centralne biuro obsługi uruchomione przez Energę umożliwia odbiorcom energii sprawdzanie salda rachunku, prześledzenie przez internet historii zużycia energii na podstawie wystawionych faktur, zamówienie usługi subskrypcji (SMS, e-mail – informacje o płatnościach, wystawionych fakturach), a także kontakt z biurem obsługi klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej. Każdy z 2,8 mln klientów grupy może korzystać z tej formy kontaktu z każdego miejsca i o każdej porze, a dostęp do eBOK jest darmowy. Zintegrowane oprogramowanie Uruchomienie tej usługi jest wynikiem wdrożenia w Enerdze aplikacji eBOK. Wybrane funkcjonalności uruchomiono m.in. poprzez zintegrowanie tego rozwiązania z autorskim systemem billingowym Asseco Poland SA oraz pozostałymi systemami billingowymi wykorzystywanymi przez Energa Obsługa i Sprzedaż (firmę zajmującą się obsługą klientów w grupie): aplikacjami firm SAP i ZEP-INFO. Zaimplementowane rozwiązanie integruje osiem osobnych, niezależnych instancji, cztery różne systemy billingowe oraz trzy technologie bazodanowe. Wszystkie komponenty systemu eBOK działają w oparciu o wspólną strukturę danych. To nowoczesna aplikacja, która może działać samodzielnie lub jako jeden z modułów systemu Asseco UMS – kompleksowego rozwiązania dla firm energetycznych i gazowniczych wprowadzonego na rynek w 2009 r. Rozwiązanie Asseco UMS składa się z kilkudziesięciu modułów, które są zintegrowane wewnętrznie zgodnie z architekturą SOA, przygotowane do obsługi wielomilionowych baz odbiorców, a co najważniejsze i potwierdzone wdrożeniem modułu eBOK w Enerdze – przygotowane do integracji z dowolnym systemem wewnętrznym klienta. Rozwiązanie eBOK w Enerdze będzie udoskonalane poprzez dodawanie nowych funkcjonalności. Obecnie trwają prace nad udostępnieniem usług: obsługi liczników przedpłatowych oraz możliwości podawania przez klienta odczytów. IT w energetyce Rozwiązania Asseco Poland SA obecne są w polskim sektorze energetycznym od kilkunastu lat. Korzysta z nich dwie trzecie firm energetycznych. Za pomocą autorskich systemów billingowych produkcji Asseco Poland rozliczanych jest ponad 60% rachunków za prąd w Polsce. Projekty wdrożeniowe w 2009 r. – m.in. dla koncernów Energa, Enion, Tauron oraz PGNiG – dotyczyły centralizacji biur obsługi klienta oraz centralizacji systemów billingowych, zwłaszcza w zakresie baz danych odbiorców zarówno małego, jak i wielkiego odbioru. Firmy energetyczne realizują także projekty związane z zarządzaniem danymi odczytowymi. Jest to funkcjonalność istotna dla sprawnej wymiany tych danych pomiędzy dystrybutorami energii a spółkami obrotu, wręcz niezbędna w kontekście wydzielenia operatora systemu pomiarowego, której nie oferują dostawcy systemów ERP. W 2009 r. spółka wprowadziła na polski rynek dwa nowe produkty: Asseco Utility Management Solutions (Asseco UMS) oraz Asseco Facility & Asset Management Solutions (Asseco FAMS). Asseco UMS to kompleksowe rozwiązanie, które składa się z kilkudziesięciu modułów zintegrowanych wewnętrznie zgodnie z architekturą SOA. System został przygotowany do obsługi wielomilionowych baz odbiorców oraz do integracji z dowolnym systemem wewnętrznym klienta. Z modułów wchodzących w skład rozwiązania Asseco UMS zestawione zostały dwie specjalistyczne predefiniowane aplikacje: Asseco UMS dla Obrotu (Asseco UMS for Commercial) oraz Asseco UMS dla Dystrybutora (Asseco UMS for Transmission). Rozwiązanie Asseco FAMS zawiera funkcjonalności, z których zostały skomponowane trzy produkty: LIDS, TOMS i AMES, wspierające główne obszary działalności związane z zarządzaniem majątkiem przedsiębiorstwa. W Polsce oprogramowanie z rodziny Asseco FAMS wykorzystuje PGE Dystrybucja Rzeszów, która wdrożyła system TOMS (Technical Operational & Maintenance System) do zarządzania eksploatacją i utrzymaniem majątku sieciowego oraz system AMES (Asset Management Enterprise System) – do gromadzenia oraz udostępniania szczegółowych danych dotyczących budynków, budowli, lokali i działek ewidencyjnych. Asseco Poland SA Share this:FacebookXTwitterTelegramWhatsAppEmailPrint