Sex-shopy w Mekce

Sex-shopy w Mekce

Beate Uhse otwiera przed muzułmanami rynek produktów erotycznych Za sprawą niemieckiego koncernu produktów urozmaicających życie seksualne, stworzonego przez pionierkę branży Beate Uhse w 1946 r., rynek seksproduktów otwiera się przed muzułmanami. Gadżety te muszą być zgodne z islamskim prawem, szarijatem. Holenderska firma El Asira rozpoczęła sprzedaż online, planuje też otwarcie tradycyjnych sex-shopów, w tym w Mekce w Arabii Saudyjskiej. Szarijat oznacza sposób, drogę, składa się z nauk wywodzących się z Koranu i innych źródeł, np. hadisów – opowieści przekazujących wypowiedzi lub opisy zachowań proroka Mahometa. Handlujący erotycznymi utensyliami z liberalnej Holandii przekonują, że ich działalność jest z szarijatem zgodna. – Szarijat wbrew rozpowszechnionej opinii nie jest czymś straszliwym. Wyznacza po prostu, co jest halal, czyli dozwolone przez prawo islamskie – mówi Abdelaziz Aouragh, właściciel sex-shopu El Asira, założonego w Amsterdamie w 2010 r. Haram zaś to to, co zabronione. Szarijat reguluje m.in. stosunek do pieniędzy, zabraniając np. lichwy. Muzułmanie powinni korzystać z banków zapewniających obsługę zgodną z prawem islamskim. Tak reklamują się już niektóre brytyjskie czy niemieckie instytucje finansowe. Prawo ma chronić ludzi przed wyzyskiwaniem przez innych, ale i przed nimi samymi – przed oszukiwaniem, piciem alkoholu, jedzeniem wieprzowiny i dzikich ptaków czy zbrojeniami, handlem bronią. Erotyczne zabawki, stroje, „pomoce” w uzyskaniu seksualnego spełnienia muszą zatem odpowiadać normom tego prawa. Sprzedawane muzułmanom kremy, lubrykatory, olejki nie mogą więc zawierać alkoholu ani żelatyny pochodzenia wieprzowego, nie przewiduje się sprzedaży sztucznych penisów ani pornografii, bo są niezgodne z szarijatem. A do podbicia jest gigantyczny rynek ok. 1,8 mld wyznawców islamu. Rynek ten, jak podaje „The Economist”, do 2030 r. ma szanse wzrosnąć o 35%. Jest o kogo się starać. To dobrze, że są takie środki Przygotowania do podjęcia współpracy z obecnym w 11 państwach Europy koncernem Beate Uhse trwały dwa lata. Zaowocowały wprowadzeniem 18 produktów firmy mających certyfikat halal. Poza sklepem online i zwykłym na amsterdamskim lotnisku w planie jest otwarcie sklepu w Mekce, do którego będą mogli zaglądać spragnieni ziemskiej radości pielgrzymi. Po oddaniu czci Allahowi i wypełnieniu obowiązku odbycia przynajmniej raz w życiu pielgrzymki do Mekki mogą się skupić na innym rodzaju przeżyć. I nabyć w tym celu środki uprzyjemniające czy umożliwiające seks z kobietą, opłaconą w ramach małżeństwa czasowego, by skorzystać z usług seksualnych zgodnie z prawem religijnym. El Asira po arabsku oznacza towarzystwo. Właściciel mówi o swoich produktach i usługach (np. hotelach): „luksusowe, zmysłowe arabica”. I nie chodzi tu, jak firma przekonuje, o „banalne” uprzyjemnienie życia seksualnego kobiety i mężczyzny, ale o coś więcej – pomoce erotyczne „prowadzą do pogłębienia znaczenia seksualności, zmysłowości, a nawet duchowości”, dlatego muszą pozostawać w zgodzie z prawem islamskim. – Islamscy konsumenci są coraz bardziej świadomi w kwestii szarijatu. Dlatego wszystkie nasze produkty są pełne czystego człowieczeństwa oraz etyki zgodnej z szarijatem – zapewnia pomysłodawca El Asiry. Muzyk irański, muzułmanin Sahand Sahebdivani, w wywiadzie dla BBC stwierdził, że to ważne, że muzułmanie mają dostęp do akceptowanych prawem religijnym środków erotycznego wsparcia. Fakt, że są one halal, daje im lepsze samopoczucie i komfort. Wszystko dla kobiety, filaru społeczeństwa Idealistyczna wersja roli kobiety w arabskiej kulturze to jeden z filarów społeczeństwa. Według pełnych poezji opisów „ona daje mu zacisze, kiedy on z nią jest. Ponieważ ona jest zawsze gotowa udzielić mu rady, kiedy on o nią prosi. I dzięki miłości, którą on otrzymuje tak długo, jak ją wielbi i docenia”. Niestety, praktyka wygląda często inaczej, a „zacisze” kobiety spowitej w burkę czy hidżab w miejscach publicznych, całkowicie uzależnionej od mężczyzny, pozbawionej możliwości pracy zawodowej, niemogącej samodzielnie wychodzić, prowadzić samochodu czy jeździć rowerem, zderza się z obrazkiem spełnionej żony-matki-muzułmanki. Według Koranu, żona jest podległa mężowi; gwałcący własne żony nie sięgają po eleganckie olejki. Jednak sprzedawcy erotycznych uprzyjemniaczy widzą tylko muzułmańskie kobiety szczęśliwe, na piedestale, kobiety, którym należy się szacunek. Dlatego subtelnie i elegancko proponują im swoje produkty. „Czuj się wielbiona. Czuj się kochana. Czuj się zmysłowa”, reklamuje się El Asira. Aouragh chętnie nazywa swój sklep „sklepem zmysłowości”. Dodaje,

Ten artykuł przeczytasz do końca tylko z aktywną subskrypcją cyfrową.
Aby uzyskać dostęp, należy zakupić jeden z dostępnych pakietów:
Dostęp na 1 miesiąc do archiwum Przeglądu lub Dostęp na 12 miesięcy do archiwum Przeglądu
Porównaj dostępne pakiety
Wydanie: 2014, 30/2014

Kategorie: Obserwacje
Tagi: Beata Dżon