Coraz bogatsza oferta podręczników szkolnych jest dla nauczycieli zarówno błogosławieństwem, jak i przekleństwem. W efekcie trudno o dobry wybór. Bywa, że już w czasie roku szkolnego wychodzą na jaw poważne niedoskonałości książek. – W takich sytuacjach chciałoby się uczestniczyć w procesie tworzenia podręcznika – mówią nauczyciele. I właśnie taką możliwość dają pedagogom Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Już w 2001 roku wydawnictwo zaproponowało blisko 500 nauczycielom z całej Polski współpracę przy tworzeniu podręczników. Nauczyciele wybranych przedmiotów po przeprowadzeniu lekcji na podstawie rozdziału książki oceniali jego zawartość merytoryczną i szatę graficzną. A co najważniejsze, mieli możliwość zgłaszania swoich uwag. – W podręczniku do fizyki znalazłem ślady wskazujące na to, że przesłane do wydawnictwa uwagi zostały uwzględnione w pracy nad ostateczną wersją – mówi Marian Hałas, dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Helu, nauczyciel fizyki i informatyki. – Fakt, że zdecydowano się spytać o zdanie grono praktyków, świadczy o poważnym traktowaniu środowiska szkolnego, do którego w końcu adresowane są te książki – dodaje. Poradnik dla nauczyciela ze wskazówkami metodycznymi, zbiory zadań, a także możliwość korzystania podczas zajęć z nowoczesnych technologii informatycznych – to kolejne zalety oferty WSiP, świadczące o doskonałym przygotowaniu wydawnictwa do rozpoczynającego się roku szkolnego. Nowością na rynku jest obudowa internetowa podręczników. I tak strony dla nauczycieli zawierają m.in. gotowe scenariusze lekcji, testy i prezentacje. Na uczniowskich stronach www oprócz ćwiczeń znajduje się dział „Spytaj eksperta”. Matematyka, fizyka i chemia mogą sprawiać uczniom kłopoty. Dlatego książki do tych przedmiotów muszą być napisane wyjątkowo zrozumiałym językiem. – Takie właśnie są podręczniki WSiP – mówi Grzegorz Kozioł, nauczyciel matematyki z jedenastoletnim stażem. – Definicje i twierdzenia zapisane są na kolorowym tle, w zielonych ramkach umieszczone są ciekawostki dotyczące historii matematyki i wyjaśnienia nowych pojęć, np. ekonomicznych. Zaplecza chemiczne w większości polskich szkół są ubogie w sprzęt i odczynniki, co często uniemożliwia eksperymentowanie. – Podręczniki WSiP dzięki dobrym zdjęciom i opisom doświadczeń nie zamykają uczniowi możliwości poprawnego wnioskowania mimo braku bazy laboratoryjnej – mówi Danuta Bolińska, nauczycielka chemii gnieźnieńskiego liceum ogólnokształcącego. Jej zdaniem, podręczniki WSiP są przyjazne dla ucznia i nauczyciela. Bezpłatna infolinia 0 800 220 555 www.wsip.com.pl Share this:FacebookXTwitterTelegramWhatsAppEmailPrint
Tagi:
Paulina Nowosielska