Tajemnice marketingu 360 – czego można spodziewać się po agencji?

Tajemnice marketingu 360 – czego można spodziewać się po agencji?

Współcześnie marketing 360 jest wykorzystywany na szeroką skalę w różnorodnych działaniach promocyjnych. Marketing 360 charakteryzuje się szeregiem działań ściśle ze sobą złączonych, które wzajemnie się przenikają i oddziałują na siebie, by bardzo skutecznie wypromować dany produkt lub nawet całą markę. Zanim podejmiemy się działań związanych z marketingiem 360, warto dowiedzieć się, czego można oczekiwać od agencji marketingowej i jakie działania może ona podjąć.

Z czym wiąże się marketing 360?

Głównym założeniem marketingu 360 jest dostarczenie reklamy najróżniejszym użytkownikom, ale bez zbytniej przesady. Marketing 360 wcale nie oznacza, że reklamę należy rozprowadzać wszelkimi dostępnymi kanałami. Wręcz przeciwnie – reklamy w ramach marketingu 360 powinny trafiać do tych odbiorców, którzy będą najbardziej zainteresowani, nawet potencjalnie, jednak nie do wszystkich.

Agencje zajmujące się marketingiem 360, w tym agencja marketingowa adCookie, nie tylko tworzą reklamy, ale dodatkowo zajmują się wskazywaniem odbiorców, którym mogłaby się owa reklama spodobać, i których mogłaby zainteresować. Co więcej, tego rodzaju agencje zajmują się również analizą efektów poczynionych z pomocą reklamy. Wszystko dzieje się po to, by klient był zadowolony z działań i wiedział, czy przynoszą efekty, czy należy coś zmienić w produkcie, reklamie czy innych składowych całego procesu.

Narzędzia wykorzystywane w marketingu 360

Agencje marketingowe, które profesjonalnie zajmują się marketingiem 360, bardzo często posługują się podobnymi narzędziami. Należą do nich:

  • Strony internetowe oraz działania Search Engine Marketing, w skrócie SEM, co oznacza marketing w wyszukiwaniach. Agencje skupiają się tutaj na prowadzeniu stron internetowych, promowaniu witryn w sieci oraz poprawianiu ich widoczności w wyszukiwarkach internetowych. W tym aspekcie przede wszystkim liczy się nowoczesność strony internetowej, jej funkcjonalność oraz łatwość obsługi. Agencje marketingowe optymalizują strony pod kątem wyszukiwarek, by osoba, która szuka konkretnej rzeczy trafiła właśnie na promowaną stronę. Działanie w Internecie to żmudna i ciągła praca, gdyż wszystko musi być na bieżąco aktualizowane, jednak jeśli wszystko pójdzie dobrze, firma odniesie prawdziwy sukces.
  • Direct Marketing – praca ta polega na kierowaniu przekazów idealnie w punkt, czyli prosto do odbiorcy. W tym wypadku bardzo istotne jest dokładne określenie grupy docelowej. Do tego wykorzystuje się najróżniejsze pomoce w stylu danych demograficznych oraz cennych informacji odnośnie zachowania konsumentów.
  • Reklama internetowa – najlepszym narzędziem dla reklamy internetowej jest Google Ads. System ten pozwala stworzyć oraz dopasować reklamy idealnie do konkretnych odbiorców. Dodatkowym atutem tego narzędzia jest fakt, że może ono dotrzeć do znacznie większej liczby odbiorców, niż każde inne. Przeprowadzane kampanie Google Ads mogą być uzupełniane odpowiednimi działaniami, które przyniosą ogromne korzyści dla danego biznesu.
  • Social Media Marketing – social media to kanał, dzięki któremu każdy znajdzie potencjalnych klientów i w bardzo łatwy sposób do nich dotrze. Ciekawy content oraz idealnie przeprowadzona kampania pozwalają na skuteczne działanie w mediach społecznościowych.

Doświadczona firma marketingowa z łatwością dobierze odpowiednie narzędzia dla konkretnego produktu bądź marki oraz sprawi, że kampania przyniesie oczekiwane efekty. Wszystko to dzięki możliwości korzystanie z dobrodziejstwa, jakim jest marketing 360.

Wydanie:

Kategorie: Aktualne, Promocja

Napisz komentarz

Odpowiedz na treść artykułu lub innych komentarzy