Za jednym zamachem

Za jednym zamachem

Ubezpieczenia i usługi bankowe dobrze się sprzedają we wspólnym, nowoczesnym opakowaniu nazywanym bancassurance Mateusz Sobula, dyrektor Strategii i Marketingu Credit Suisse Life & Pensions – Czy polscy klienci są zainteresowani połączeniem usług ubezpieczycieli i banków w formie bancassurance? – Produkty bankowości ubezpieczeniowej (bancassurance) skierowane są do wszystkich klientów, którzy oczekują nowoczesnych, zintegrowanych usług finansowych. Bancassurance jest odpowiedzią na wzrastające wymagania klientów rynku usług finansowych. Dzięki bancassurance – dla przykładu – podczas spotkania w banku w sprawie otwarcia rachunku możemy się zapoznać z ofertą firm ubezpieczeniowych. Z kolei podczas spotkania z agentem ubezpieczeniowym możemy porozmawiać na temat kredytu hipotecznego bądź innych usług bankowych, które do tej pory dostępne były tylko w siedzibie banku. Tak więc dzięki bancassurance możemy za jednym zamachem zrealizować planowanie finansowe w zakresie bankowości i ubezpieczeń. – Czy tego typu usługi mają szanse rozwoju w Polsce? – Dla rozwoju bancassurance w Polsce na pewno bardzo istotne znaczenie będzie miała integracja naszego rynku ubezpieczeniowego z rynkiem Unii Europejskiej, gdzie takie produkty są popularne od wielu lat. Spodziewamy się, że przystąpienie Polski do Unii zaowocuje ożywieniem całego rynku ubezpieczeniowego. Prognozy rozwoju gospodarczego wiążące się z perspektywą rychłej akcesji są dla polskiego sektora ubezpieczeniowego tym bardziej istotne, że lata 2001-2002 nie były zbyt dobre dla naszej gospodarki, co wyrażało się m.in. niską dynamiką PKB wynoszącą 1,4% w ubiegłym roku i zaledwie 1% rok wcześniej. W drugim kwartale bieżącego roku wskaźnik przyrostu PKB był o wiele bardziej optymistyczny i wyniósł ok. 3,8% – ta tendencja dobrze rokuje na przyszłość, gdyż wskazuje możliwość bardziej dynamicznego rozwoju sektora finansowego, a więc również działalności ubezpieczeniowej. Stwarza to dobre perspektywy dla rozwoju nowych rodzajów usług finansowych – w tym bancassurance. – Korzyści z bancassurance odnosi klient, czy korzysta na tym także firma ubezpieczeniowa? – Dla klientów korzystanie z bancassurance oznacza przede wszystkim ułatwiony dostęp do usług banku i firmy ubezpieczeniowej. Obie te usługi może uzyskać z tzw. jednej ręki. To bardzo duża oszczędność czasu i wygoda dla klientów. Dla banków oraz firm ubezpieczeniowych jest to bardzo wygodny kanał dystrybucji produktów finansowych, które niejednokrotnie się uzupełniają. – Jaką ofertę bancassurance przygotowało dla swoich klientów Credit Suisse Life & Pensions? – Nasza oferta została poszerzona o nowe usługi przygotowane wspólnie z partnerem bankowym. Od czerwca br. Credit Suisse Life & Pensions ubezpiecza bowiem klientów Fortis Bank Polska SA, oferując specjalne produkty. Ubezpieczenia te przeznaczone są wyłącznie dla posiadaczy kont osobistych w tym banku i sprzedawane w jego oddziałach. Nasza firma oferuje w ramach bancassurance posagowe ubezpieczenie na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym „Lepsze Jutro Dziecka” oraz ubezpieczenie kredytów hipotecznych. Kolejnym etapem naszej współpracy z bankiem będzie sprzedaż wybranych produktów finansowych banku poprzez naszych agentów ubezpieczeniowych. – Czy oprócz bancassurance stosujecie także inne formy unowocześniania usług ubezpieczeniowych? – W swojej działalności wykorzystujemy najnowocześniejsze dostępne technologie – jako przykład można podać uruchomienie w tym roku serwisów działających na bazie standardów SMS oraz IVR (Interactive Voice Response). Dzięki nim klient może sam np. systematycznie monitorować przebieg umowy ubezpieczenia i na tej podstawie podejmować najkorzystniejsze decyzje biznesowe związane m.in. z płatnością składek lub zmianą sumy ubezpieczenia. – Stosowanie innowacji technologicznych i nowych form produktów ubezpieczeniowych przekłada się na wyniki finansowe? – Warto podkreślić, że w pierwszym półroczu 2003 r. Credit Suisse Life & Pensions Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie SA osiągnęło zysk w wysokości 3,4 mln zł. Nasza firma zebrała do połowy bieżącego roku ponad 75,8 mln zł z tytułu składek ubezpieczeń na życie. Oznacza to, że wzrost składki brutto z ubezpieczeń życiowych wyniósł 12,1% w porównaniu z pierwszym półroczem 2002 r., co świadczy o skuteczności przyjętej strategii wzrostu sprzedaży i racjonalnej gospodarce kosztowej. – Jak Credit Suisse Life & Pensions ocenia potencjał polskiego rynku ubezpieczeniowego? – Obecnie Credit Suisse Life

Ten artykuł przeczytasz do końca tylko z aktywną subskrypcją cyfrową.
Aby uzyskać dostęp, należy zakupić jeden z dostępnych pakietów:
Dostęp na 1 miesiąc do archiwum Przeglądu lub Dostęp na 12 miesięcy do archiwum Przeglądu
Porównaj dostępne pakiety
Wydanie: 2003, 44/2003

Kategorie: Kraj