Nagrody Media Trend za nowatorstwo w stosowaniu nowych technologii Uroczystość wręczenia dorocznych nagród medialnych miała w związku z akcją ratunkową prowadzoną w kopalni Halemba poważniejszy, a nie rozrywkowy charakter. Zadaniem firmy Media Trend, która zarządza Centrum Komunikacji Medialnej, jest zresztą głównie organizowanie całkiem na serio debat o charakterze publicznym w zakresie gospodarki, nowych technologii, infrastruktury, zdrowia, zamówień publicznych, transportu, samorządu oraz mediów. – Nagrody są wynikiem naszych obserwacji prowadzonych nieprzerwanie w ciągu roku, głównie podczas około 40 debat w Domu Dziennikarza – powiedziała Monika Mizielińska-Chmielewska, prezes Media Trend. – Ostatnio daje się dostrzec wyraźny postęp w stosowaniu nowych technologii. Wprowadzanie nowej usługi, takiej jak telewizja interaktywna, odbywa się jednak po cichu, spokojnie. Postanowiliśmy więc nagrodzić pionierów w danej konkurencji. Interaktywna telewizja Nagrodę Media Trend przyznano więc Telewizji Polskiej za funkcjonujący już prawie dwa lata projekt telewizji interaktywnej ITVP. Wyróżnienie odebrali wiceprezes TVP, Marcin Bochenek, oraz dyrektor ITVP, Leszek Bogdanowicz, który poinformował, że od kilku miesięcy w telewizji działa także Ośrodek Mediów Interaktywnych zajmujący się dalszym rozwojem tego typu usług. Telewizja interaktywna ITVP to obecnie najbardziej efektywny i zaawansowany technologicznie projekt dystrybucji treści telewizyjnych oparty na sieci internetu. Docelowo jednak ITVP, która jest telewizją przyszłości, będzie dostępna na wszystkich urządzeniach internetowych, także mobilnych, oraz w odbiornikach telewizyjnych z wykorzystaniem cyfrowej transmisji satelitarnej i naziemnej. W telewizji interaktywnej widz może oglądać to, co chce, kiedy chce i gdzie chce, choć organizowane są również transmisje na żywo. Telewidzowie mają poza tym dostęp do biblioteki zawierającej około 3 tys. programów dostępnych na żądanie. Trzy w jednym Nagrodę Media Trend za nowe technologie przyznano też firmie UPC Polska, która jest operatorem sieci telewizji kablowej, za realizację strategii triple play, czyli potrójnej usługi w jednej sieci telewizji kablowej, zawierającej telewizję, telefon i internet. UPC jest wiodącym dostawcą tej usługi nie tylko w Polsce, ale też w Europie. W zasięgu sieci UPC Polska znajduje się 1,9 mln gospodarstw domowych w ośmiu największych aglomeracjach i wielu mniejszych miastach. Potrójna usługa daje klientom wymierne korzyści, bo pakiety te są korzystne cenowo i wygodne. Płaci się jeden rachunek za wszystko. Nagrodę odebrał dyrektor generalny UPC Polska, Simon Boyd. Młodzieżówka TV W czasie uroczystości przyznano również nagrodę znanych dziennikarek, Jolanty Fajkowskiej i Katarzyny Dowbor, promującą młodych dziennikarzy – Młodzieżówka TV. Otrzymał ją Rafał Patyra z redakcji Sport TVP. Prezes Krajowej Izby Gospodarczej, Andrzej Arendarski, wręczył natomiast nagrodę dla najlepszego dziennikarza popularyzującego tematykę gospodarczą, red. Roberta Bernatowicza z TV Biznes. Niestety, wiedza ekonomiczna nie ma praktycznie dostępu do szkół ogólnokształcących, w społeczeństwie, a zwłaszcza w sferze polityki, upowszechniają się więc całkiem absurdalne przekonania, z którymi można walczyć jedynie dzięki mądrym i kompetentnym programom gospodarczym w mediach. Telewizja Biznes odgrywa taką rolę z powodzeniem dopiero od dwóch lat, ale efekty są zauważalne. – Myślę, że mamy małą cegiełkę także w trwającym obecnie wzroście gospodarczym – powiedział Robert Bernatowicz. Uzupełnieniem tych wyróżnień były nominacje do nagrody Człowiek Roku przyznawanej przez dziennik „Życie Warszawy”. Nominacje otrzymali: prof. Andrzej Blikle, Hanna Gronkiewicz-Waltz, Kazimierz Marcinkiewicz oraz Grupa ITI – właściciel TVN, Onet.pl i Klubu Piłkarskiego Legia Warszawa. Po uroczystości poprosiliśmy Rafała Patyrę o trzy rady, jak zostać prezenterem sportowym w telewizji. – Po pierwsze, trzeba się wykazywać optymizmem – powiedział laureat Młodzieżówki TV. – Całym sobą trzeba podkreślać taką postawę, choć naszym sportowcom nie zawsze dopisuje szczęście. To jednak nie powinno odbierać nam wiary w ich możliwości. Po drugie, trzeba być pewnym siebie, bo to podnosi wiarygodność prezentera wobec naszych odbiorców. Po trzecie, należy mieć rzetelną wiedzę na temat tego, o czym się mówi. Myślę, że te warunki spełniam, bo przez 13 lat grałem wyczynowo w piłkę nożną, zarówno w szkole, jak i na studiach. Jestem zresztą absolwentem Akademii Wychowania Fizycznego. Rafał Patyra zdradził też, że niedługo